Facebook a efectuat multe modificări în ultima perioadă, cum ar fi:

1. Blocarea Ad Blockers
Oarecum subtil, Facebook a anunțat că software-ul de blocare a anunțurilor nu va mai funcționa atunci când utilizatorii accesează rețeaua socială de pe desktop-uri: „Pe masura ce oferim oamenilor un control mai puternic, vom începe, de asemenea, afișarea de reclame pe Facebook pentru persoanele care folosesc în prezent de software de blocare a reclamelor.”

2. Controlul asupra reclamelor care dorim să le vedem
Ca parte din același anunț, Facebook a anunțat oficial îmbunătățirea controlului asupra reclamelor pe care le vedeți.

Acum puteți vizualiza ce interese pot utiliza agențiile de publicitate pentru a vă afișa reclame conform cu preferințele dvs. publicitare. Puteți înlătura sau adăuga interese pentru a îmbunătăți relevanța anunțurilor pe care le vedeți. Acest lucru nu înseamnă că utilizatorii pot renunța complet la Reclame. Aceasta înseamnă doar că au mai mult control asupra tipurilor de anunțuri pe care le văd. Dacă elimini toate interesele, reclamele vor fi pur și simplu prost direcționate spre dumneavoastră.

3. Actualizări ale News Feed-ului

a. Reducerea „Momelii click-urilor”
Aceasta nu este prima dată când Facebook își îndreaptă atenția asupra momelii click-urilor. Cam acum un an, Facebook a implementat modificări ale algoritmului de știri (News Feed), destinate să pedepsească click-urile momeală. Postările pe care s-au dat click iar apoi utilizatorul a revenit foarte repede pe Facebook au fost marcate. În cazul în care aceasta a fost o reacție comună a mai multor utilizatori, Facebook distribuie mai slab acea postare pe News Feed atunci când este redistribuită.
Este important ca titlurile de pe pagina noastră de internet să fie cât mai clare, dacă dorim ca articolul nostru să aibă vizibilitate bună pe Facebook. Orice titlu bombastic, care te momește să dai click pe un link, va fi pedepsit de facebook, cu o afișare slabă.

b. Afișarea de articole cu legătură personală
Feed-ul de știri va favoriza acum povești care sunt „personal informative”, așa cum este determinat prin propriile semnale.

Ce înseamnă „informativ”? In general, orice lucru care satisface una dintre următoarele:
– Să fie legat de interesele dumneavoastră.
– Să antreneze oameni în discuții mai largi
– Să conțină știri despre lumea din jurul tău

Facebook, apoi se uită la modul în care povestea ar putea fi relevantă pentru tine personal …
– Care este relația ta cu persoana sau pagina pe care l-a postat?
– Pe ce face-ți click?
– La ce comentați?
– Ce împărtășiți (share)?

4. Pagini cu design nou

page-layout

a. Aspect actualizat
– Fotografia de profil nu se mai suprapune cu fotografia de copertă.
– Fotografia de profil este acum poziționată în partea stângă sus a paginii.
– Numele paginii și numele de utilizator sunt afișate sub fotografia de profil din partea stângă

b. Butoane mai proeminente
– Dacă utilizați un buton de apel la acțiune, este acum mai mare, mai luminoas și mai proeminent. CTA-ul va apărea ca un buton mare albastru pe partea dreaptă a paginii.

c. Navigare îmbunătățită
– Tab-urile apar ca o listă de link-uri pe partea stângă
– În general design-ul este mult mai curat.

5. Instrumente noi pentru editori pentru 360 Video
Dacă înregistrați clipuri video la 360 grade, Facebook îți oferă mai multe instrumente ajutătoare.

a. Ghid
O problemă cu video-urile la 360 de grade este că vă puteți uita la orice în în cele 360 de grade. La ce ar trebui să se uite utilizatorul?

Facebook Video Guide

Facebook Video Guide, oferă publisheri-lor posibilitate de a selecta puncte de interese, astfel încât în timp ce utilizatorul se uită la materialul video, imaginea merge în spre punctele respective. Ghid-ul pornește automat, dar poate fi oprit de către utilizator oricând, pentru a oferi libertate de vizualizare acestuia.

b. Harta termografica
La ce se uită utilizatorii? Heatmap arată editorilor la ce se uită spectatorii cel mai mult și cel mai puțin în timpul fiecărei porțiuni a videoclipului.
Heatmap va fi disponibil pentru videoclipurile postate incepand 1 mai, care au mai mult de 50.000 de vizualizări unice.

6. Audiente segmentate pe baza de timpului pe website-uri
Editorii pot crea acum un public țintă format din oamenii care sunt cei mai activi pe site-urile lor.
Acest lucru a fost anterior disponibil numai prin intermediul anunțurilor API, dar unii agenți de publicitate au acum acces prin intermediul interfeței Facebook Ads.

7. Actualizari ale Leads Ads
Facebook a operat modificări majore în Power editor și Ads Manager, pentru a ușura munca agenților de publicitate. Deasemenea s-au introdus și form-urile scroll-abile (astfel utilizatorul nu mai este nevoit să dea o mulțime de click-uri până la finalizarea acestuia).

8. Actualizari ale Facebook Live

a. Ecran complet
Anterior, video live apărea deasupra reacțiilor utilizatorilor, acum imaginea apare pe tot ecranul

b. Facebook live Full Screen Vertical
Acum live video merge pe ecran complet în ambele moduri: peisaj și portret. Reacțiile apar acum overlay pe partea de sus.

Facebook Live Full Screen Horizontal

c. Modul „Doar video”
Utilizatorii pot ascunde temporar reacțiile și comentariile și să se concentreze doar pe conținut glisând spre dreapta. Reacțiile și comentariile pot fi aduse înapoi dacă glisați spre stânga.

d. Transmisiunile mai lungi
Sesiunile de Facebook live pot dura acum până la patru ore!

9. Deprecierea pixelului de conversii
Dacă încă nu ați făcut trecerea la noul Facebook pixel trebuie să o face-ți deoarece treptat va fi eiliminat complet vechiul pixel. Acesta nu va mai fi disponibil începând cu 15 Februarie 2017.

Sursa: Jon Loomer